

Történetünk
A Gap céget 1969-ben alapították azzal a céllal, hogy egyszerűbbé tegye a farmerek megvásárlását, és sokkal többet nyújtsanak a vásárlóknak. Több mint 50 év alatt a vállalat hét márkává bővült, és az eredeti cél globális törekvésekké nőtte ki magát, amelyek az egyenlőséget, a befogadást és mindenekelőtt a fenntarthatóságot támogatják.
Büszkék vagyunk arra, hogy olyan minőségi termékeket készítünk, amelyeket vásárlóink szeretnek. Éppen ők azok, akik a legfőbb GAP közösséget alkotják, akik velünk együtt védelmezik a bolygót.
1969 – 1979
Don és Doris Fisher megnyitja az első Gap üzletet 1969-ben San Franciscóban. A The Gap Stores, Inc. tőzsdére lép, kezdeti ajánlattal 1,2 millió részvény darabonként 18 dollárért.
1969

Don és Doris megnyitják az első Gap üzletet a 1950 Ocean Avenue-n, San Franciscóban, Kaliforniában. Itt kizárólag férfi Levi's farmerek és zenei lemezek kaphatók.
1970

San Jose-ban megnyílik a második Gap üzlet. Az üzlet 6500 négyzetméteres területéből a felét raktárként használják. A Gap elkezdi árulni a Levi's női farmereket is.
1972

A harmadik évfordulóra a Gap 25 üzletre bővül. A Fisher Enterprises elindítja második kiskereskedelmi vállalkozását, a Pants%ff ! nevű üzletet, ahol kedvezményes áron kínálnak nadrágokat San Francisco Columbus utcájában.
1974

Az üzleteinkben megjelennek az első Gap márkajelzésű termékek.
1976

A The Gap Stores, Inc. tőzsdére lép, kezdeti ajánlattal 1,2 millió részvény darabonként 18 dollárért.
1977

A Gap Stores, Inc. két új üzletláncot indít: a Logo-t, amely az érettebb és divatérzékenyebb vásárlókat célozza meg, valamint a Brands-t, amely elérhetőbb árú termékeket kínál vonzó árakon.
1978

A „Gap Fashion Pioneers” elindítja a GAP saját márkájú farmer- és kordbársony kollekcióját.
1980 – 1989
A Gap Inc. megvásárolja a Banana Republic márkát, amely eredetileg szafari témájú ruházatot és kiegészítőket kínált, és saját termékkatalógust adott ki. A Gap márka először terjeszkedik az USA-n kívül.
1981

Concordban, Kaliforniában megnyílik az első SuperGap, egy új típusú üzlet, amely majdnem kétszer akkora, mint a hagyományos boltok. Ez azért jön létre, hogy versenyezzen a Miller’s Outpost-tal, amely nemrég nyitott meg extra nagy üzleteket.
1982

A Gap együttműködik a Dodge Motors-szal az iskolakezdési szezonban, és közösen szerveznek egy sorsolást, ahol 18 darab Dodge Charger autót lehet nyerni.
1983

A The Gap Stores, Inc. megvásárolja a Banana Republic-ot, egy kétszintes kiskereskedelmi üzletet, amely szafari és utazási témájú termékeket kínál, és egy katalóguscéget, amelyet 1978-ban alapítottak Mill Valley-ben, Kaliforniában.
1984

A Gap bemutatja ikonikus Pocket-T pólóját 21 különböző színben.
1985

Michael J. Fox a Gap Pocket-T-t viseli a Vissza a jövőbe című filmben.
1986

Megnyílik az első GapKids üzlet San Mateo-ban, Kaliforniában.
1987

A Gap először terjeszkedik az Egyesült Államokon kívül, és több üzletet nyit Londonban.
1988

Az ikonikus Gap logó kék négyzetes háttéren debütál az év közepén, és felváltja az eredeti, 1969 óta használt kerek, kisbetűs logót.
1989

Vancouverben, Brit Kolumbiában megnyílik az első kanadai Gap üzlet.
1990 – 1999
Szupermodellek pózolnak fehér Gap farmerekben és szövött ingekben a Vogue Magazin 100. évfordulójának borítóján. A Gap, Inc. részvények ára eléri a történelmi csúcsot, 59 USD-t. Megnyílik az első Old Navy üzlet, majd továbbiak következnek.
1990

Debütál a babyGap a GapKids üzletben Laurel Village-ben, San Franciscóban.
1991

Maggie Gross, a Gap hirdetési és marketingért felelős alelnöke, valamint a Know-How és Individuals of Style kampányok megalkotója bekerül a Kiskereskedelmi Reklám Hírességek Csarnokába.
1991

A Gap bejelenti, hogy 1991 végén megszünteti a Levi’s termékek értékesítését az üzleteiben.
1992

Szupermodellek fehér Gap farmerekben és szövött ingekben a Vogue Magazin 100. évfordulójának borítóján. A Gap, Inc. részvények ára 59 USD szinten eléri a történelmi csúcsot.
1993

Vintage fekete-fehér fotókkal debütál a Who Wore Khakis reklámkampány, amelyeken olyan legendák, mint Ernest Hemingway és Gene Kelly khaki nadrágban láthatók.
1994

Kaliforniában, Colma városában megnyílik az első Old Navy üzlet a sikeres Gap Warehouse prototípus alapján. A márka új neve egy párizsi bárból merít ihletet.
1994

A Gap Factory Outlet új részlegeként a Gap Outlet üzletek megnyitják kapuikat.
1995

A tokiói Hankyu áruházban megnyílnak a Gap és a GapKids üzletek, majd hamarosan önálló üzletek is következnek.
1996

Sharon Stone meglepi a divatvilágot, amikor a Akadémiai Díjátadón egy fekete Valentino szoknyában, egy bársony Armani kabátban és egy 26 dolláros garbóban jelenik meg.
1997

Az Old Navy éves bevétele eléri az 1 milliárd dollárt, ezzel az első kiskereskedővé válik, amelynek négy éven belül sikerül elérnie ezt az eredményt.
1998

A Seinfeld sorozat fináléjában látható a Gap’s Khaki’s Swing reklám és egy Old Navy reklám Carrie Donovannal és Magic the Doggal.
1999

A San Francisco Chronicle a Gap Inc.-t nevezi meg „az év vállalatának” az észak-kaliforniai 500 vezető vállalat közül. A Gap piacra dobja a „1969” farmereket, egy limitált szériás prémium farmerkollekciót.
2000 – 2009
Az Old Navy nemzetközi szinten terjeszkedik. Madonna és Missy Elliot együtt szerepelnek egy Gap reklámban, ahol az őszi kordbársony kollekciót, kék farmereket és további termékeket népszerűsítenek.
2000

Megnyílik az első Old Navy Outlet üzlet, és elindul az OldNavy.com.
2001

Az Old Navy a nemzetközi piacokon is terjeszkedik, és üzleteket nyit Kanadában.
2003

Madonna és Missy Elliot együtt szerepelnek egy Gap reklámban, amely az őszi kordbársonyokat és kék farmereket népszerűsíti.
2004

A Gap Inc. alapítója, Don Fisher, lemond elnöki tisztségéről, ugyanakkor továbbra is a vezetőség tagja marad, mint tiszteletbeli elnök.
2005

A Banana Republic megnyitja első üzletét Japánban, a Ginza Printemps áruházban, Tokió Ginza negyedében.
2006

A Gap együttműködik a (RED) márkával, amelyet Bono és Bobby Shriver indított, és olyan termékeket árul, amelyek bevételének fele az afrikai betegségek elleni küzdelmet támogató programokat finanszírozza.
2007

A Gap Foundation a beszállítókkal és nem kormányzati szervezetekkel együttműködve elindítja a P.A.C.E. programot (Personal Advancement & Career Enhancement), amely életvezetési és munkakészségeket tanít azoknak a nőknek, akik a Gap termékeit előállító ruhagyárakban dolgoznak.
2008

A Gap Inc. megszerzi az Athleta márkát, amely 1998 óta kínál női sportruházatot.
2009

Meghal Don Fisher, a Gap Inc. társalapítója.
2010 – 2021
Az Athleta megnyitja első üzletét. A Gap Inc. beruház a prémium Janie és Jack gyerekruházati márkába, valamint más vállalkozásokba.
2010

A Gap Kínában is megjelenik, üzleteket nyit Sanghajban és Pekingben, valamint elindul az online vásárlást lehetővé tévő Gap.cn weboldal.
2011

Az Athleta megnyitja első fizikai üzletét a Fillmore Streeten, San Franciscóban.
2011

A boltok polcaira kerül a Banana Republic Mad Men kollekció, egy egyedülálló együttműködés az Emmy-díjas tévéműsor, a Mad Men jelmeztervezőjével, Janie Bryant-tel. 2012-ben és 2013-ban további két együttműködés követi.
2012

A Banana Republic tervezi a Virgin America légitársaság egyenruháit, csatlakozva a légitársaságok egyenruháit tervező neves divattervezők hosszú sorához.
2012

Az Old Navy elkezd hírességeket szerepeltetni a televíziós reklámjaiban. Az egyik figyelemre méltó kampány a „Cheermageddon”, amelyben George Takei szerepel, és a Black Friday-on debütál.
2013

A Gap Inc. megszerzi az Intermix-et, egy 32 luxusbutikból álló láncot Észak-Amerikában, amelyet 1993-ban alapítottak a Keledijan fivérek, Khajak és Haro Keledijan. Az Intermix új üzletet nyit a Bowery-n, Manhattanben, az első új boltját a Gap Inc.-hez való csatlakozása óta.
2013

A Gap Inc. létrehozza a Bangladesi Munkavállalói Biztonsági Szövetséget a bangladesi munkakörülmények javítása érdekében.
2014

A Gap Inc. bejelenti, hogy az amerikai üzleteiben dolgozó alkalmazottak minimál órabére 2014-ben 9 dollárra, 2015-ben pedig 10 dollárra emelkedik, így a Gap Inc. lesz az első nagy kiskereskedelmi vállalat, amely ilyen lépést tesz. Barack Obama elnök váratlanul meglátogat egy Gap üzletet Manhattanben, hogy támogatását fejezze ki.
2015

A Gap Inc. elkötelezi magát amellett, hogy a P.A.C.E. programot kiterjeszti, és 2020-ra egy millió nő életét javítja. Ezt részben úgy fogja elérni, hogy hozzáférést biztosít a P.A.C.E. programhoz globális partnerek és más vállalatok számára.
2017

A Gap és az Old Navy megnyitják zászlóshajó üzleteiket a New York-i Times Square-en, bemutatva a vadonatúj flotta megjelenését.
2017

A Gap debütál a „90s Archive Reissue” kollekcióval, amely az 1990-es évekből származó ikonikus termékeket tartalmaz
2018

A Hill City piacra dobja férfi sportruházati márkáját.
2019

A Banana Republic újra kiadja a „Disent Collar” darabot, amely egy nap alatt elkel.
2019

A Gap 50 éves.
2019

A prémium gyerekruházati márka, a Janie and Jack is csatlakozik a Gap Inc. csoporthoz és az 50. évfordulót ünnepli.
2019

Az Athleta megköti első szponzorációs szerződését Allyson Felix-szel.
2020 – napjainkig
2020

A GAP belép a cseh piacra, és elindítja első hivatalos webáruházát: ez a gap.cz. A Gap Inc. bemutatja a Power Plan 2023 stratégiát, a célorientált, milliárd dolláros életmódmárkák fejlesztésére irányuló tervezetet.
2021

A „Power Plan” keretében a Gap Inc. megszünteti a Hill City férfi márkát, eladja a Janie and Jack-et a Go Global Retail-nek, valamint az Intermix-et az Altamont Capital Partners-nek.
2021

A Gap Home kizárólag a Walmart.com oldalán érhető el, és 200 darabos kollekcióval jelentkezik, amely ágytakarókat, fürdőkellékeket, edényeket, szőnyegeket, párnákat és egyéb lakásdekorációs kiegészítőket tartalmaz.
2021

Simone Biles csatlakozik az Athleta családjához, ezáltal tovább bővül a márkával együttműködő top élsportolók csapata.