History hero image

Történetünk

A Gap céget 1969-ben alapították azzal a céllal, hogy egyszerűbbé tegye a farmerek megvásárlását, és sokkal többet nyújtsanak a vásárlóknak. Több mint 50 év alatt a vállalat hét márkává bővült, és az eredeti cél globális törekvésekké nőtte ki magát, amelyek az egyenlőséget, a befogadást és mindenekelőtt a fenntarthatóságot támogatják.

Büszkék vagyunk arra, hogy olyan minőségi termékeket készítünk, amelyeket vásárlóink szeretnek. Éppen ők azok, akik a legfőbb GAP közösséget alkotják, akik velünk együtt védelmezik a bolygót.

1969 – 1979

Don és Doris Fisher megnyitja az első Gap üzletet 1969-ben San Franciscóban. A The Gap Stores, Inc. tőzsdére lép, kezdeti ajánlattal 1,2 millió részvény darabonként 18 dollárért.

1969

History hero image

Don és Doris megnyitják az első Gap üzletet a 1950 Ocean Avenue-n, San Franciscóban, Kaliforniában. Itt kizárólag férfi Levi's farmerek és zenei lemezek kaphatók.

1970

History hero image

San Jose-ban megnyílik a második Gap üzlet. Az üzlet 6500 négyzetméteres területéből a felét raktárként használják. A Gap elkezdi árulni a Levi's női farmereket is.

1972

History hero image

A harmadik évfordulóra a Gap 25 üzletre bővül. A Fisher Enterprises elindítja második kiskereskedelmi vállalkozását, a Pants%ff ! nevű üzletet, ahol kedvezményes áron kínálnak nadrágokat San Francisco Columbus utcájában.

1974

History hero image

Az üzleteinkben megjelennek az első Gap márkajelzésű termékek.

1976

History hero image

A The Gap Stores, Inc. tőzsdére lép, kezdeti ajánlattal 1,2 millió részvény darabonként 18 dollárért.

1977

History hero image

A Gap Stores, Inc. két új üzletláncot indít: a Logo-t, amely az érettebb és divatérzékenyebb vásárlókat célozza meg, valamint a Brands-t, amely elérhetőbb árú termékeket kínál vonzó árakon.

1978

History hero image

A „Gap Fashion Pioneers” elindítja a GAP saját márkájú farmer- és kordbársony kollekcióját.

1980 – 1989

A Gap Inc. megvásárolja a Banana Republic márkát, amely eredetileg szafari témájú ruházatot és kiegészítőket kínált, és saját termékkatalógust adott ki. A Gap márka először terjeszkedik az USA-n kívül.

1981

History hero image

Concordban, Kaliforniában megnyílik az első SuperGap, egy új típusú üzlet, amely majdnem kétszer akkora, mint a hagyományos boltok. Ez azért jön létre, hogy versenyezzen a Miller’s Outpost-tal, amely nemrég nyitott meg extra nagy üzleteket.

1982

History hero image

A Gap együttműködik a Dodge Motors-szal az iskolakezdési szezonban, és közösen szerveznek egy sorsolást, ahol 18 darab Dodge Charger autót lehet nyerni.

1983

History hero image

A The Gap Stores, Inc. megvásárolja a Banana Republic-ot, egy kétszintes kiskereskedelmi üzletet, amely szafari és utazási témájú termékeket kínál, és egy katalóguscéget, amelyet 1978-ban alapítottak Mill Valley-ben, Kaliforniában.

1984

History hero image

A Gap bemutatja ikonikus Pocket-T pólóját 21 különböző színben.

1985

History hero image

Michael J. Fox a Gap Pocket-T-t viseli a Vissza a jövőbe című filmben.

1986

History hero image

Megnyílik az első GapKids üzlet San Mateo-ban, Kaliforniában.

1987

History hero image

A Gap először terjeszkedik az Egyesült Államokon kívül, és több üzletet nyit Londonban.

1988

History hero image

Az ikonikus Gap logó kék négyzetes háttéren debütál az év közepén, és felváltja az eredeti, 1969 óta használt kerek, kisbetűs logót.

1989

History hero image

Vancouverben, Brit Kolumbiában megnyílik az első kanadai Gap üzlet.

1990 – 1999

Szupermodellek pózolnak fehér Gap farmerekben és szövött ingekben a Vogue Magazin 100. évfordulójának borítóján. A Gap, Inc. részvények ára eléri a történelmi csúcsot, 59 USD-t. Megnyílik az első Old Navy üzlet, majd továbbiak következnek.

1990

History hero image

Debütál a babyGap a GapKids üzletben Laurel Village-ben, San Franciscóban.

1991

History hero image

Maggie Gross, a Gap hirdetési és marketingért felelős alelnöke, valamint a Know-How és Individuals of Style kampányok megalkotója bekerül a Kiskereskedelmi Reklám Hírességek Csarnokába.

1991

History hero image

A Gap bejelenti, hogy 1991 végén megszünteti a Levi’s termékek értékesítését az üzleteiben.

1992

History hero image

Szupermodellek fehér Gap farmerekben és szövött ingekben a Vogue Magazin 100. évfordulójának borítóján. A Gap, Inc. részvények ára 59 USD szinten eléri a történelmi csúcsot.

1993

History hero image

Vintage fekete-fehér fotókkal debütál a Who Wore Khakis reklámkampány, amelyeken olyan legendák, mint Ernest Hemingway és Gene Kelly khaki nadrágban láthatók.

1994

History hero image

Kaliforniában, Colma városában megnyílik az első Old Navy üzlet a sikeres Gap Warehouse prototípus alapján. A márka új neve egy párizsi bárból merít ihletet.

1994

History hero image

A Gap Factory Outlet új részlegeként a Gap Outlet üzletek megnyitják kapuikat.

1995

History hero image

A tokiói Hankyu áruházban megnyílnak a Gap és a GapKids üzletek, majd hamarosan önálló üzletek is következnek.

1996

History hero image

Sharon Stone meglepi a divatvilágot, amikor a Akadémiai Díjátadón egy fekete Valentino szoknyában, egy bársony Armani kabátban és egy 26 dolláros garbóban jelenik meg.

1997

History hero image

Az Old Navy éves bevétele eléri az 1 milliárd dollárt, ezzel az első kiskereskedővé válik, amelynek négy éven belül sikerül elérnie ezt az eredményt.

1998

History hero image

A Seinfeld sorozat fináléjában látható a Gap’s Khaki’s Swing reklám és egy Old Navy reklám Carrie Donovannal és Magic the Doggal.

1999

History hero image

A San Francisco Chronicle a Gap Inc.-t nevezi meg „az év vállalatának” az észak-kaliforniai 500 vezető vállalat közül. A Gap piacra dobja a „1969” farmereket, egy limitált szériás prémium farmerkollekciót.

2000 – 2009

Az Old Navy nemzetközi szinten terjeszkedik. Madonna és Missy Elliot együtt szerepelnek egy Gap reklámban, ahol az őszi kordbársony kollekciót, kék farmereket és további termékeket népszerűsítenek.

2000

History hero image

Megnyílik az első Old Navy Outlet üzlet, és elindul az OldNavy.com.

2001

History hero image

Az Old Navy a nemzetközi piacokon is terjeszkedik, és üzleteket nyit Kanadában.

2003

History hero image

Madonna és Missy Elliot együtt szerepelnek egy Gap reklámban, amely az őszi kordbársonyokat és kék farmereket népszerűsíti.

2004

History hero image

A Gap Inc. alapítója, Don Fisher, lemond elnöki tisztségéről, ugyanakkor továbbra is a vezetőség tagja marad, mint tiszteletbeli elnök.

2005

History hero image

A Banana Republic megnyitja első üzletét Japánban, a Ginza Printemps áruházban, Tokió Ginza negyedében.

2006

History hero image

A Gap együttműködik a (RED) márkával, amelyet Bono és Bobby Shriver indított, és olyan termékeket árul, amelyek bevételének fele az afrikai betegségek elleni küzdelmet támogató programokat finanszírozza.

2007

History hero image

A Gap Foundation a beszállítókkal és nem kormányzati szervezetekkel együttműködve elindítja a P.A.C.E. programot (Personal Advancement & Career Enhancement), amely életvezetési és munkakészségeket tanít azoknak a nőknek, akik a Gap termékeit előállító ruhagyárakban dolgoznak.

2008

History hero image

A Gap Inc. megszerzi az Athleta márkát, amely 1998 óta kínál női sportruházatot.

2009

History hero image

Meghal Don Fisher, a Gap Inc. társalapítója.

2010 – 2021

Az Athleta megnyitja első üzletét. A Gap Inc. beruház a prémium Janie és Jack gyerekruházati márkába, valamint más vállalkozásokba.

2010

History hero image

A Gap Kínában is megjelenik, üzleteket nyit Sanghajban és Pekingben, valamint elindul az online vásárlást lehetővé tévő Gap.cn weboldal.

2011

History hero image

Az Athleta megnyitja első fizikai üzletét a Fillmore Streeten, San Franciscóban.

2011

History hero image

A boltok polcaira kerül a Banana Republic Mad Men kollekció, egy egyedülálló együttműködés az Emmy-díjas tévéműsor, a Mad Men jelmeztervezőjével, Janie Bryant-tel. 2012-ben és 2013-ban további két együttműködés követi.

2012

History hero image

A Banana Republic tervezi a Virgin America légitársaság egyenruháit, csatlakozva a légitársaságok egyenruháit tervező neves divattervezők hosszú sorához.

2012

History hero image

Az Old Navy elkezd hírességeket szerepeltetni a televíziós reklámjaiban. Az egyik figyelemre méltó kampány a „Cheermageddon”, amelyben George Takei szerepel, és a Black Friday-on debütál.

2013

History hero image

A Gap Inc. megszerzi az Intermix-et, egy 32 luxusbutikból álló láncot Észak-Amerikában, amelyet 1993-ban alapítottak a Keledijan fivérek, Khajak és Haro Keledijan. Az Intermix új üzletet nyit a Bowery-n, Manhattanben, az első új boltját a Gap Inc.-hez való csatlakozása óta.

2013

History hero image

A Gap Inc. létrehozza a Bangladesi Munkavállalói Biztonsági Szövetséget a bangladesi munkakörülmények javítása érdekében.

2014

History hero image

A Gap Inc. bejelenti, hogy az amerikai üzleteiben dolgozó alkalmazottak minimál órabére 2014-ben 9 dollárra, 2015-ben pedig 10 dollárra emelkedik, így a Gap Inc. lesz az első nagy kiskereskedelmi vállalat, amely ilyen lépést tesz. Barack Obama elnök váratlanul meglátogat egy Gap üzletet Manhattanben, hogy támogatását fejezze ki.

2015

History hero image

A Gap Inc. elkötelezi magát amellett, hogy a P.A.C.E. programot kiterjeszti, és 2020-ra egy millió nő életét javítja. Ezt részben úgy fogja elérni, hogy hozzáférést biztosít a P.A.C.E. programhoz globális partnerek és más vállalatok számára.

2016

History hero image

Az Athleta bemutatja a márka első televíziós reklámját.

2017

History hero image

A Gap és az Old Navy megnyitják zászlóshajó üzleteiket a New York-i Times Square-en, bemutatva a vadonatúj flotta megjelenését.

2017

History hero image

A Gap debütál a „90s Archive Reissue” kollekcióval, amely az 1990-es évekből származó ikonikus termékeket tartalmaz

2018

History hero image

A Hill City piacra dobja férfi sportruházati márkáját.

2019

History hero image

A Banana Republic újra kiadja a „Disent Collar” darabot, amely egy nap alatt elkel.

2019

History hero image

A Gap 50 éves.

2019

History hero image

A prémium gyerekruházati márka, a Janie and Jack is csatlakozik a Gap Inc. csoporthoz és az 50. évfordulót ünnepli.

2019

History hero image

Az Athleta megköti első szponzorációs szerződését Allyson Felix-szel.

2020 – napjainkig

2020

History hero image

A GAP belép a cseh piacra, és elindítja első hivatalos webáruházát: ez a gap.cz. A Gap Inc. bemutatja a Power Plan 2023 stratégiát, a célorientált, milliárd dolláros életmódmárkák fejlesztésére irányuló tervezetet.

2021

History hero image

A „Power Plan” keretében a Gap Inc. megszünteti a Hill City férfi márkát, eladja a Janie and Jack-et a Go Global Retail-nek, valamint az Intermix-et az Altamont Capital Partners-nek.

2021

History hero image

A Gap Home kizárólag a Walmart.com oldalán érhető el, és 200 darabos kollekcióval jelentkezik, amely ágytakarókat, fürdőkellékeket, edényeket, szőnyegeket, párnákat és egyéb lakásdekorációs kiegészítőket tartalmaz.

2021

History hero image

Simone Biles csatlakozik az Athleta családjához, ezáltal tovább bővül a márkával együttműködő top élsportolók csapata.